انواع بی اختیاری ادرار در مردان + درمان بی اختیاری ادرار
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها است و به معنی این است که به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ایجاد می شود و کنترل فرد بر روی دفع ادرار خود کاهش یافته و یا به طور کلی از بین رفته است. بر خلاف تصورات درصد زیادی که فکر می کنند مردان بیشتر دچار مشکل بی اختیاری ادرار می شوند، اما تحقیقات نشان داده است که در بازه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، تقریباً ۳۰ درصد از خانم ‌ها با این مشکل روبرو می ‌شوند، در حالی که در همین بازه سنی، تنها ۵ درصد از آقایان تجربه بی اختیاری ادرار را خواهند داشت.

بی اختیاری ادرار در مردان چه نوع هایی دارد؟

در ادامه به معرفی 4 مدل بی اختیاری ادرار می پردازیم:

بی اختیاری ادراری استرسی

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که فشار شکمی بر اثر سرفه، عطسه، بلند کردن اشیاء سنگین و خنده افزایش پیدا کند. بی اختیاری ادرار استرسی بیشتر در آقایان رخ می دهد؛ به خصوص پس از جراحی رادیکال پروستات که معمولا با آسیب به اسفنکتر همراه است یا پس از شکستگی لگن که اسفنکتر ادراری در مجرای مامبرانو آسیب می ‌بیند.

بی اختیاری ادراری فوریتی

عدم کنترل ادرار فوریتی زمانی رخ می دهد که احساس فوریت شدید برای ادرار به وجود می آید. ادرار در این نوع اختلال در کنترل ادرار، نه تنها نگداری نمی شود، بلکه نیاز به کنترل فوری دارد. این مشکل در مردان بیشتر در ادامه مشکلاتی مانند بزرگ شدن پروستات و همچنین تنگی در گردن مثانه اتفاق می افتد. علاوه بر این، شرایطی همچون سنگ مثانه، سنگ انتهای حالب، تومور مثانه و عفونت شدید مثانه نیز می‌توانند منجر به بروز بی اختیاری فوریتی ادرار شوند.

بی اختیاری ادراری سرریزی

این نوع بی اختیاری در اثر عدم تخلیه کامل مثانه پس از دفع ادرار به وجود می آید. این عدم تخلیه باعث می شود که مقداری ادرار در مثانه باقی بماند و به مخض حرکت نشت ادرار رخ دهد.

بی اختیاری ادراری ترکیبی

بی اختیاری ادرار ترکیبی نیز یکی از انواع بی اختیاری ادراری است که ناشی از ترکیب چندین عامل به صورت همزمان است. به عبارت دیگر، اگر فردی همزمان از بی اختیاری استرسی و سندروم مثانه بیش‌ فعال رنج ببرد، به عنوان فردی با بی اختیاری ترکیبی شناخته می ‌شود.

درمان بی اختیاری ادرار در مردان با چه روش هایی است؟

مصرف داروهایی مانند آنتی کولینرژیک و میرابگرون

  • تحریک الکتریکی
  • تزریق فیلر در پیشابراه
  • تزریق بوتاکس
  • تحریک اعصاب ساکرال
  • جراحی




:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: